Bir çocuk psikiyatrisi ekibi tarafından yapılan ve “müzik aleti çalma ile beyin gelişimi arasındaki ilişkinin en büyük araştırması” olarak nitelenen bir çalışma, müzik eğitiminin dikkat toplama, duyguları kontrol etme ve kaygıyı azaltma konularında çocukları geliştirebileceğini keşfetti.

Keman veya piyano çalan bir çocuk sadece Mozart’ın bestelerini çalmanın dışında, çok daha farklı şeyler öğrenir. Vermont Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi Takımı, müzik eğitiminin çocuklarda dikkat toplama, duyguları kontrol etme ve kaygıyı azaltma konularında çocuklar için geliştirici bir etken olduğunu keşfetti. Takımın araştırması, Amerikan Akademisi Çocuk ve Yetişkin Psikiyatrisi dergisinde yayınlandı.

Vermont Çocuk Merkezi Direktörü ve Profesör James Hudziak, meslektaşı Matthew Albaugh ve araştırma asistanı Eileen Crehan, yaptıkları araştırmayı “müzik ve beyin gelişimi arasındaki ilişkiyi inceleyen en büyük araştırma” olarak niteliyorlar.

Araştırma, Hudziak’ın Uluslararası Sağlık Enstitüsü ile gerçekleştirdiği beyin gelişimi çalışmasıyla devam etmiştir. Takım, bu verileri kullanarak yaşları 6 ile 18 arasında değişen, 232 çocuk üzerinde analizler yaptı..

Yaş ilerledikçe, çocukların korteks (beynin dış tabakası) kalınlıkları değişir. Eski MR verilerine göre, Hudziak ve ekibi, beyindeki belirli bölgelerindeki korteksin kalınlaşma veya incelme durumu sağlıklı çocuklarda bile anksiyete, depresyon, dikkat problemi, saldırganlık ve davranış kontrolü gibi beyinsel durumların oluşumuyla alakalı olduğunu gördüler. Bu çalışma sonunda Hudziak, müzik eğitimi gibi olumlu bir aktivitenin kortekste oluşan bu değişimlere etkisinin olup olmadığını merak etti.

Söz konusu çalışma, Hudziak’ın, Vermont Aile Tabanlı Yaklaşımı’nı destekler nitelikte. Bu yaklaşım, genç birinin gündelik etkileşimlerinin (ebeveynler, öğretmenler, arkadaşlar ve evcil hayvanlarla etkileşimler ve ders dışı faaliyetler) psikolojik sağlıklarına katkıda bulunduğu bir modele dayanıyor. Hudziak, müziğin önemini “Müzik, benim modelimde çok önemli bir parça” sözleriyle vurguluyor.

Enstrüman çalmak hareket kontrolü ve koordinasyon gerektirdiği için, araştırmacılar bunun beynin motor bölgelerinde değişime yol açacağını öngörüyorlardı. Araştırma bu öngörüleri destekledi. Hudziak için daha da önemli olan ise beynin davranış düzenleme alanındaki değişikliklerdi. Örneğin, müzik faaliyetlerinin beynin “çalışma belleği, dikkat kontrolü ve geleceğe yönelik organizasyon ve planlama da dahil olmak üzere yürütme işlevleri” ile ilgili bölgelerdeki korteks kalınlığını etkilemesi.

Ayrıca, bir çocuğun müzikal geçmişinin engelleme kontrolü ve duygu işleme mekanizmasında kritik rol oynayan beyin bölgelerinde kortikal kalınlık ile ilişkili olduğu görüldü..

Bulgular, Hudziak’ın, psikolojik bozuklukla mücadelede çocuklar için keman çalmanın bir kutu ilaçtan çok daha yararlı olduğu şeklindeki görüşünü destekliyor. Hudziak, araştırmalarının amacının altını “Olumsuz durumlardan kaynaklı problemleri tedavi ediyoruz fakat olumlu etkiler bırakacak şeyleri tedavi olarak kullanmıyoruz” sözleriyle çiziyor.

ABD Eğitim Bakanlığı’nda yapılan bir araştırma ABD’de bulunan lise öğrencilerinin dörtte üçünün müzik veya sanat gibi program dışı dersleri seçmediklerini ya da nadiren seçtiklerini ortaya koyuyor.

Çalışmayı yürütenler kendi çalışmaları ile beraber düşünüldüğünde bu tür istatistiklerin çocukluktan başlayarak müzik eğitimini daha geniş kitleler içini erişilebilir kılmanın önemini ortaya koyduğunu söylüyor.

Kaynak Haber: Science Daily

Kaynak Görsel: Delightful Children’s Book

Kaynak Makale: Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry

Kaynak: Türkiye Zeka Vakfı

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir